Kávový řetězec Starbucks velmi pravděpodobně vstoupí na konopný trh
Už brzy… Starbuds?
Mike Adams | původně publikováno 27. února 2019 na https://cannabisnow.com/starbucks-is-the-coffee-chain-most-likely-to-enter-cannabis-market/
Minulý rok řekli vedoucí činitelé Starbucksu národu konopných nadšenců, že nemají zájem jakkoliv se účastnit obchodu s konopím. Nyní se ale zdá, že kávový gigant ustupuje ze svého tvrdého postoje.
V odpověď na otázku, zda největší americký kávový řetězec bude někdy prodávat nápoj s obsahem konopí, řekl výkonný ředitel společnosti Starbucks Kevin Johnson Bloombergu, že výrobek takové povahy „není nic, čím bychom se zabývali nebo co bychom zvažovali.“
Johnson pokračoval s tím, že prodávání THC nápojů „se nezdá přínosné pro naši značku a pro její filozofii.“ Přesto Johnson tuto otázku uzavřel tím, že Starbucks bude „monitorovat a pozorovat, co se v průmyslu děje, jako to děláme vždycky.“ Celkově to bylo prohlášení typu hele, my nebudeme prodávat nic s tou rostlinou, dokud nebude kompletně legální.
Jedno Venti CBD frapuccino, prosím!
Přeskočíme několik měsíců; nyní se investoři dozvídají, že Starbucks bude pravděpodobně prvním potravinovým řetězcem ve Spojených státech, který vstoupí do marihuanové hry. Společnost nicméně zřejmě půjde jinou cestou než Constellation Beands a Molson Coors, kteří se loni spojili s konopnými firmami, aby společně pracovali na kanadské produktové linii konopných nápojů.
Zpráva z Wall Street od banky Cowan říká, že Starbucks se nejpravděpodobněji posune na CBD trh a zisky bude mít na neintoxikujícím kanabidiolovém nápoji z konopí. Společnost tak učiní, aby nezmeškala sektor, jenž podle Cowan bude mít v roce 2025 hodnotu 16 miliard dolarů.
K tomuto závěru nepřivedlo Vivian Azer, vedoucí analytičku investiční banky Cowan, specializovanou na obchod s nápoji, tabákem a konopím, žádné čarodějnictví. Nebylo to tak, že by se jen podívala do křišťálové koule a viděla tam Výkonnou radu Starbucks, jak v blízké budoucnosti startuje kampaň na macchiata double espresa s obsahem CBD. Ona se jen podívala na pozornost, kterou látka právě teď přitahuje – CBD je dnes složkou snad všeho od balzámu po holení po kávu (na kterou jí někdo mohl dát tip) – a zjistila, že nejpravděpodobnějším scénářem pro Starbucks je tento obecný směr.
„V našem firemním každoměsíčním uživatelském průzkumu jsme byli překvapeni zjištěním, že v lednu 2019 skoro sedm procent respondentů užívalo CBD jako potravinový doplněk,“ napsala Azerová ve zprávě. „Tento silný spotřebitelský zájem je validován narůstajícím počtem značek a způsobuje možnosti, jež jsou nyní dostupné stále různorodějšími dodávkovými službami, jako je Amazon, Sephora a Neiman Marcus.“
Jako obvykle, federálové strkají nohu mezi dveře
Jako vždy, jediným zádrhelem je federální vláda. I když loni Kongres USA schválil zákon, který dal CBD výrobkům z konopí místo ve velkém schématu americké komerce, do věci brzy vstoupil a vnesl do ní zmatek Úřad USA pro potraviny a léky (he U.S. Food and Drug Administration, FDA). Potraviny s obsahem CBD se považují za trošku nezákonné. Místní a státní jurisdikce nyní zakazují prodej potravin s obsahem CBD, dokud FDA neposkytne přesnější instrukce o tom, co je dovoleno a nikoliv.
I když komisař FDA Scott Gottlieb nedávno řekl, že úřad zkoumá „možné alternativní přístupy,“ jak regulovat výrobky s CBD, nic není ještě jisté.
Investiční banka Cowan si myslí, že pozice FDA k CBD „oddaluje jeho brzké přijetí velkými hráči na trhu s kávou, jako jsou Starbucks.“ Ale podle analytika banky Cowan Andrewa Charlese je to jen otázkou času, protože Starbucks jsou „nejvíce dopředu uvažující“ mezi největšími čepovači kávy v USA. Charles nicméně přiznává, že Starbucks „bude před uvedením takových nápojů potřebovat nabrat na jasnosti a potenciální zodpovědnosti, kterou to obnáší.“
Ať už říká Wall Street cokoliv, výkonný ředitel Starbucks Kevin Johnson stále trvá na tom, že v kartách nemá konopné nápoje – nebo přinejmenším ne teď. Minulý měsíc řekl CNBC, že „Jsme si dobře vědomi toho, co se děje kolem CBD, THC, a o všech těch trendech v našem průmyslu… Právě teď to nemáme v plánu.“
Můžete nás také podpořit, nebo nám pomoci v tom, co umíte (tisk, PR, organizace, překlady...) - napište nám. Děkujeme vám.