Smazáni facebookové stránky se stalo až příliš obvyklou zkušeností marihuanových obchodních společností a organizací, které pracují ve spojení s konopným průmyslem.

Chris Roberts | původně publikováno 4. března 2019 na https://www.marijuanamoment.net/facebook-may-loosen-marijuana-restrictions-internal-company-presentation-says/

Ale podle pondělní zprávy deníku The Telegraph gigant společenských médií v současnosti zvažuje, zda nemá změnit svá pravidla pro „regulované zboží“ a nemá dovolit uživatelům propagaci komerčních marihuanových výrobků.

„Naše současná politika nedovoluje na naší platformě prodej marihuany,“ řekli vedoucí činitelé společnosti během čehosi, co citované britské noviny označily za interní prezentaci, jíž se účastnily. „Chceme zvážit, zda bychom tato omezení neměli uvolnit, zejména ve vztahu k léčebnému konopí, legální marihuaně a kamenným obchodům.“

Mezi rozhodnutími, které Facebook musí provést, je, zda reklama prodejců marihuany na jejich platformě je legální, jak by mohla s konopím spojený obsah blokovat svým uživatelům pod 21 let, a jak budou různé komunity po světě reagovat na reklamu marihuany na své platformě sociálních médií.

„Protože marihuana podléhá po světě různým zákonným a společenským omezením, tohle by pro nás mohlo být logisticky náročné,“ citoval The Telegraph zaměstnance Facebooku. Společnost „by se mohla dočkat regionální negativní reakce v těch částech světa, kde zákon nebo společenský přístup nahlížejí na marihuanu negativně,“ řekl zaměstnanec.

Noviny popsaly rozhodovací proces Facebooku jako „interní pracovní skupinu,“ která má za úkol navrhnout nová pravidla a rozhodnout, zda mohou být realisticky uplatněna.

Facebook, via The Telegraph
Facebook, via The Telegraph

Pokud budou nová pravidla uvedena v platnost, bude to poslední krok v totálním obratu v konopí pro elektrárnu ze Silicon Valley, které po léta trestala účty s nějakým vztahem ke konopí zabanováním nebo vynecháním z vyhledávání.

Facebook zrušil „moratorium“ na konopí a na hledání v oblasti konopí 17. října 2018, v první den legálních prodejů v Kanadě, kde se hodně nakupuje online.

Do té doby Facebook nebránil organizacím typu legalizačních skupin a rozděloven konopí, aby měly na Facebooku své stránky, aplikoval ale „stínový zákaz“ na konopné stránky, jenž šel tak daleko, že podle všeho někdy postihoval i facebookové stránky organizací státních regulatorních agentur, jako je Kalifornský úřad pro kontrolu konopí, stejně jako zpravodajské organizace typu Marijuana Moment.

Algoritmy serveru také nechvalně prosluly obtížností propagace placených postů o marihuaně, dokonce i když se vztahovaly k politice nebo ke zprávám, a nikoliv ke konopné komerci.

Stránky a účty na dalších serverech společnosti, jako je Instagram, jsou také běžně pozastavovány nebo rušeny za zveřejňování obsahu, souvisejícího s marihuanou.

Konopí se dnes nicméně prodává v lékárnách v Uruguayi a ve vládou regulovaných obchodech a online v Kanadě. Prodej rekreačního konopí je také regulován a daněn ve stále vyšším počtu federálních států USA.

Podle Telegraphu v současnosti Facebook používá umělou inteligenci na zachycování účtů, které zmiňují nebo zobrazují ilegální drogy včetně konopí.

Podle zvažovaných změn by Facebook i nadále zakazoval prodej marihuany na své obchodní části a placené reklamy na takový prodej. Poprvé v historii by ale dovoloval konopným společnostem uvádět své ceny.